PROGRAMMA 2024

TOUWTREKKEN

HAPPEN & TRAPPEN

TOELICHTING OP PROGRAMMA

Nadat we Koningsdag gestart zijn met Koffie & Taart, gaan we over naar de aubade. De aubade is eigenlijk het officiële moment om Koningsdag in te luiden. We zingen samen het Wilhelmus en proosten op de Koning met een glaasje oranjebitter. Tijdens de aubade worden ook de prijzen uitgereikt voor de taartbakwedstrijd en wordt inmiddels alweer heel wat jaren “ons” Westbroeks Lintje uitgereikt! En we kunnen u verklappen dat er dit jaar maar liefst 2 Westbroekse Lintjes uitgereikt gaan worden. We hopen u dus allemaal te zien in de tent!

Misschien kunnen we wel zeggen dat de Bingo één van de meest drukbezochte onderdelen is van het programma, de afgelopen jaren. Een moment voor jong en oud. De spanning in de tent is te snijden, want iedereen wil naar huis met die hoofdprijs! Ook dit jaar gaan we weer bingoën! U krijgt van ons dit jaar één ronde cadeau. De prijzen zijn nog steeds €3,- voor de eerste 4 rondes en €5,- voor de superronde. Tijdens de superronde spelen we voor de hoofdprijs. En dat is dit jaar: een elektrische step!

Ook dit jaar staat de familiemiddag weer op het programma. Een middag waar jong en oud zich kunnen vermaken. Voor de kinderen staan er diverse springkussens en een stormbaan. Voor de jeugd hebben we diverse spelelementen, met een beetje competitie. Dus ook zij zijn van harte welkom. Voor de ouderen is er hierdoor genoeg gelegenheid om lekker bij te kletsen onder het genot van een drankje, terwijl de jeugd zich uitleeft op het veld. Een lekker zonnetje zou deze dag helemaal compleet maken.

Inmiddels staan ze alweer een paar jaar op rij in onze feesttent: Bandje voor de Sfeer. Zij zorgen gegarandeerd voor een gezellige en swingende avond! En aangezien we dit jaar maar twee feestavonden hebben, wil je dit echt niet missen!!

Velen van jullie zullen misschien denken: waar is Lead gebleven in dit programma?! En dat klopt… Lead is dit jaar helaas niet van de partij… Doordat onze feestavonden op Koningsnacht en Koningsdag vallen, konden zij helaas niet komen. Ze hebben op dit momenten namelijk al jaren vaste boekingen staan. Maar, niet getreurd! Wij denken namelijk dat we een hele goede vervanger hebben gevonden. En dat is de band Amplifier! Zoek ze eens op, op Facebook of Instagram, en neem alvast een voorproefje. Wat ons betreft wordt ook dit een fantastische feestavond!

Dit jaar niet de fietspuzzeltocht die u van ons gewend bent, maar een fietspuzzeltocht in een ander jasje! We gaan namelijk Happen & Trappen. Misschien kent u het fenomeen wel: een rondje fietsen, met onderweg diverse rustpunten waar u een hapje of drankje geserveerd krijgt. Lijkt dat u niet leuk?!

In verband met de catering is het wel van belang dat u zich opgeeft! U kunt zich tot uiterlijk 24 april aanmelden bij Esther de Waal (06 42 12 33 58).

De kosten zijn €5,- voor leden en €10,- voor niet-leden.

Op woensdag 24 april trappen we de feestweek weer af met de kinderdisco. Dit jaar is het thema: “Goud”. Tijd om al je gouden accessoires of kleding uit de kast te trekken en helemaal los te gaan! We hebben ook dit jaar de groep weer verdeeld in twee leeftijdscategorieën. Vanaf 19.00 uur worden de kinderen van 0 t/m 9 jaar verwacht en om 20.00 uur mogen de kinderen van 10 t/m 16 jaar de voetjes van de vloer gooien! Tot dan!

Hoe begin je de brakke Koningsdag? Inderdaad, met een lekker kopje koffie en een heerlijk stukje oranjegebak! Wij willen Koningsdag met jullie beginnen vanaf 10.00 uur in de tent. Wij zorgen voor de koffie en het gebak, tot dan!

Op donderdag 25 april is het weer tijd voor onze hardlopers (en natuurlijk ook wandelaars)! U kunt zich vanaf 17.00 uur inschrijven in de tent. De wandeltocht komt dit jaar ten goede aan “War Child”. Aansluitend aan de polderloop vindt de prijsuitreiking plaats.

Download hier uw startnummerformulier en vul deze alvast thuis in, om de inschrijving zo vlot mogelijk te laten verlopen.

Meer informatie over de polderloop vind je hier.

Donderdagavond 25 april staat de pubquiz weer op het programma! Een avond gegarandeerde gezelligheid met je vriendengroep, buurt of familieleden. Kom allemaal gezellig meedoen! Je kunt je opgeven bij Esther de Waal (06 42 12 33 58), doe dit voor 25 april.

Op vrijdagmiddag 26 april is het weer tijd voor onze oudste deelnemers: de senioren. De commissie gaat weer zorgen voor een goed verzorgde middag. Tevens zullen deze middag ook de taarten van de taartbakwedstrijd gejureerd worden.

De middag start om 15.00 uur. Mocht u opgehaald willen worden, neem dan even contact op met Monique de Jong (06 28 80 73 45).

Natuurlijk hopen we ook dit jaar weer op een groot aantal inzendingen voor de taartbakwedstrijd! Het thema dit jaar is: “wereldtaarten”. Heb jij een fantastisch recept voor jouw eigen “wereldtaart” of bak jij taarten van over de grens?! Doe dan mee! Je kunt je taart inleveren op vrijdag 26 april tussen 12.30 en 14.30 uur. Graag een briefje erbij met je naam en de ingrediënten die je gebruikt hebt.

Je mag je taartschaal weer ophalen op 26 april tussen 18.00 en 20.00 uur of op 27 april tussen 10.00 en 13.00 uur bij de bar. De prijsuitreiking vindt plaats tijdens de aubade op 27 april om 10.30 uur!

Ook dit jaar sluiten we weer af met de tentdienst. Een mooie afsluiting van een paar fantastische dagen. Een afsluiting waar het hele dorp voor uitgenodigd is. Dit jaar is het thema “aan tafel”. Bent u ook benieuwd wat dit inhoudt? Kom dan op zondag 28 april om 14.00 uur naar de tentdienst, inloop vanaf 13.30 uur!

Op vrijdag 26 april staat de grote publiekstrekker weer op het programma: Touwtrekken! Vorig jaar hadden we een mooi aantal aanmeldingen (alleen de vrouwen bleven een klein beetje achter)! Laten we ervoor zorgen dat de vrouwen dit jaar iets beter vertegenwoordigd zijn en dat ook de jeugd en heren weer in grote getalen meedoen.

Wil jij ook meedoen? Inschrijven kan tot 22 april bij Tom v.d. Woude (06-54745733, ook WhatsApp). Graag bij inschrijving het volgende vermelden:

• Naam van het team.
  • Naam van de teamleden.
  • Heren, Dames of Jeugd?

Jeugdteams tot 14 jaar. De kosten zijn €12,50 per team.