OP Z'N KOPTOCHT

Vorig jaar zaten we met z’n allen nog midden in Corona, toen uit nood de op z’n koptocht geboren werd. Dit omdat we toch eigenlijk wel iets wilden organiseren op Koningsdag, maar er eigenlijk weinig mogelijk was. Een creatieve dorpsgenoot bedacht toen de op z’n koptocht. Een enorm succes, al zeggen we het zelf. We hebben hierop dan ook veel positieve reactie gehad en zelfs meerdere malen de vraag of de op z’n koptocht niet terug kon komen. Dat heeft ons aan het denken gezet.. Aangezien er de laatste jaren toch minder animo leek te zijn voor de optocht en de op z’n koptocht zo’n succes was, besloten we de optocht dit jaar te vervangen door de op z’n koptocht!

Wat is ook alweer het idee?
Op 27 april gaat er geen optocht van versierde karren door het dorp met toeschouwers langs de kant van de weg. Maar precies op zijn kop, helemaal andersom:

Op 27 april zijn juist de tuinen versierd met vlaggen, rare kraampjes, persconferenties, spelletjes, kleedjesmarkten, een schiettent, ringsteken, mondkapjeskleuren, disco-tuin of noem maar op. En de bezoeker rijdt op zijn fiets, of met de benenwagen, door het dorp heen, langs al deze vrolijke dingen.

Wat zijn de regels?:

• Wie mee wil doen, doet mee, en maakt iets leuks in zijn tuin. Iets dat er vanaf de weg of vanaf de stoep leuk uit ziet. De drie mooiste, leukste, meest veilige, meest actuele, vrolijkste en grappigste tuinen krijgen een prachtige prijs.
  • Na de aubade, om 14.00 uur, klinkt het startschot voor de rondrit door het dorp, die duurt tot 17.00 uur. Je hebt dus voldoende tijd om alles te zien. De route die je het beste kunt fietsen of lopen, vind je op het kaartje dat je ontvangt bij de tent.
  • Gedurende de rit kom je 5 stempelplekken tegen. Wie de 5 stempels op zijn kaart “vol” heeft aan het eind van de dag, maakt kans op een mooie prijs.
  • Bij iedere stempelpost staat een onomkoopbaar jurylid. Die beoordeelt hoe mooi je fiets of je benenwagen versierd is. Want ja!… Ook het publiek is dit jaar versierd.

Wil jij iets organiseren in je tuin? Geef je dan voor 24 april 2022 op bij Esther de Waal (0642123358) of per mail op estherde_waal@hotmail.com. Dit zodat wij jullie adres dan op kunnen nemen in de route voor de deelnemers.