PROGRAMMA 2022

TOUWTREKKEN

HET WESTBROEKSPEL

TOELICHTING OP PROGRAMMA

Dit jaar is alles op Koningsdag een beetje anders. We beginnen de dag met Koffie & Taart in de tent. Waarna we doorgaan met de Bingo. Na de Bingo is er dan eindelijk de aubade. Tijdens de aubade zullen we met elkaar het Wilhelmus zingen en proosten op de Koning. Ook zal het Westbroeks Lintje uitgereikt worden. Graag tot ziens in de tent!

Al bijna niet meer weg te denken van het programma. De bingo vindt plaats op Koningsdag, om 11.00 uur in de tent. Er zijn allerlei leuke prijzen te winnen, met als klap op de vuurpijl vier kaartjes voor de Efteling en €100,- zakgeld! Kom dus allemaal meedingen om de prijzen!

Kosten: €3,- voor 3 kaarten (ronde 1 t/m 3), €5,- voor de superronde (ronde 4).

Vorig jaar hebben we afscheid genomen van Kraakthelder. Maar niet getreurd: een aantal van hen zijn doorgegaan met Bandje voor de Sfeer. Zij zullen dit jaar het feest openen! Dat wilt u toch niet missen?

Op zaterdag 30 april trappen sluiten we de feestavonden af met de Vriendelijke DJ & Mr. Saxo-B. Vorig jaar wisten zij er een mooi feestje van te maken, dus dat wordt gegarandeerd een knallend einde!

Op de tweede feestavond gaan we genieten van de Gelderse coverband Lead. Zangers Kirsten Hillen en Ramon Bakker, gitaris Wycher Sprick, bassist Hein Jordens, drummer Wesley Postema en toetsenist Tim Röttger gaan ons verwennen met hun repertoire dat bestaat uit Nederlandstalige meezingers, pop, rock, dance en ook de allernieuwste hits. Met Lead mogen we zonder enige twijfel rekenen op een hoogstaande interactieve show.

Voor meer informatie ga ja naar de website van Lead.

Om de foto’s te bekijken ga naar hun facebookpagina.

Dit jaar staat ook de fietspuzzeltocht weer op het programma, op zaterdag 30 april vanaf 13.00 uur. De fietspuzzeltocht van dit jaar is uitgezet door Gery Dronkelaar en Marjan Gaasenbeek.

We beginnen Koningsdag anders dan anders, namelijk met elkaar in de tent. We drinken een kopje koffie en eten een stukje taart. Dat noemen wij nog eens een ontspannen begin van onze Koningsdag. Kunt u nog even bijkomen van de feestavond of gewoon even rustig opstarten. Zien we jullie ook om 10.00 uur in de tent?

Ook dit jaar is er weer een Kinderdisco. De kinderdisco zal plaatsvinden op donderdag 28 april vanaf 18.30 uur. Het thema van dit jaar is Black & White. Alle kinderen in de leeftijd van 4 tot en met 13 jaar zijn welkom!

Wij zijn zeer blij dat we kunnen mededelen dat er zich nieuwe vrijwilligers hebben gemeld om de kinderochtend te organiseren. Dit jaar zullen er dus weer activiteiten zijn voor de kinderen. Tevens kunnen zij ook weer hun kleedje neerleggen en verkopen. De kinderochtend vindt plaats op zaterdag 30 april.

Dit jaar is er geen optocht, maar de op z’n koptocht. Deze kennen jullie al van vorig jaar misschien. Door het grote succes staat hij dit jaar weer op het programma. Kijk voor meer informatie onder de button “Optocht” of in ons Oranjemagazine.

Wilt u ook inschrijven voor de polderloop? Dit kan vanaf 16.30 uur op vrijdag 29 april in de tent. Download hier uw startnummerformulier en vul deze alvast thuis in, om de inschrijving zo vlot mogelijk te laten verlopen. Dit jaar wordt er ook een wandeltocht georganiseerd. De opbrengst van deze wandeltocht komt dit jaar ten goede aan het ALS-fonds.

Meer informatie over de polderloop vind je hier.

De pubquiz wordt steeds bekender. Wij als Oranjevereniging kunnen dus niet achterblijven om eens een echte pubquiz te organiseren. We hopen dat jullie allemaal met ons mee komen spelen.

Vorig jaar was de seniorenmiddag een groot succes. Daarom is besloten dit voort te zetten. Als toevoeging hebben we besloten de taartbakwedstrijd te verplaatsen naar deze middag. Dan hebben we gelijk iets lekkers voor bij de koffie. Daar tegenover staat dan wel dat jullie een oordeel moeten vellen over de ingezonden taarten. We hebben uw hulp hard nodig.
Mocht het vervoer voor u een probleem zijn, laat dit dan even weten aan de commissie. Mogelijk dat zij iets kunnen regelen. Contactpersoon is Berna Wijnen (0346-281296)

Dit jaar organiseren we, aansluitend aan de op z’n koptocht, een eetfestijn. Wij zorgen dat er diverse lekkere dingen voor u klaar staan, welke u kunt betalen met muntjes. Als vereniging trakteren wij dan op het toetje! Met elkaar de dag nog een doornemen onder het genot van een hapje en een drankje, om daarna door te kunnen gaan naar de pubquiz.

Dit jaar houden we voor de vijfde keer een mooie dienst om de feestweek af te sluiten. Deze keer is het thema: ont-moeten.
De tentdienst begint om 14.00 uur op zondag 1 mei. Vanaf 13.45 uur zal er muziek zijn. U kunt uw gebedspunten inleveren bij de ingang van de tent.

Ook dit jaar staat deze publiekstrekker weer op het programma en wel op dinsdag 26 april om 19.00 uur!
Aan het touwtrekken kunnen mannen-, vrouwen- en jeugdteams meedoen! Met name aan de vrouwen- en jeugdteams een oproep om zich aan te melden, want zij zijn al een paar jaar in de minderheid.

Wil jij ook meedoen? Inschrijven kan tot 23 april bij Tom v.d. Woude (06-54745733, ook WhatsApp). Graag bij inschrijving het volgende vermelden:

• Naam van het team.
  • Naam van de teamleden.
  • Heren, Dames of Jeugd?

Jeugdteams tot 14 jaar. De kosten zijn €12,50 per team.

Het Westbroekspel staat dit jaar in het teken van de Alleskunner. Durf jij de strijd aan? Meld je dan voor 29 april aan bij Roy de Kruif (06-13432007). Je geeft je individueel op. Er zijn geen kosten verbonden aan het Westbroekspel.